5 temeljnih vrijednosti kontrolinga i efekt povećanja vrijednosti poduzeća
15. srpnja 2021.
2 min čitanjaStudija slučaja
Prije 25 godina, pri samom završetku mog fakultetskog obrazovanja slušala sam predmet „Kontroling u poduzećima“ na tada novoj katedri Ekonomika poslovanja. Iskreno, tada mi je kao i većina ostalih predmeta sve ono što sam slušala i trebala naučiti bilo teško zamislivo kako implementirati u praksi u poduzeću. Imala sam sreću, pa sam još kao pripravnik dobila zadatak da izradim plan poslovanja poduzeća po šiframa aktivnosti.
U trenutku kada sam ja dobila zadatak, nisam bila niti svjesna da će me on usmjeriti u područje kontrolinga i da će moj interes u cijelom radnom vijeku biti kako čuvati vrijednost poduzeća i kako pomoći da se njegovi potencijali koriste na najbolji mogući način.
Za nekog tko se do tada nije susretao s planiranjem, jer ga u poduzeću nije niti bilo zadatak je bio jako izazovan. Troškovi su se do tada u tom poduzeću samo evidentirali, a o promjenama po prihodima i troškovima se nije niti izvještavalo. Također nije bilo naznaka upravljanju temeljem strukturiranih podataka. Nije nebitna činjenica da se radilo o velikom poduzeću s više različitih djelatnosti poslovanja i obuhvata upravljanja.
Zadatak sam odradila najbolje što sam u tom trenutku znala. S vremenskim odmakom svjesna sam toga da je to bilo na „osnovnoj“ razini. No, tada je napravljen prvi korak, za mene i za poduzeće. Ali ono što se za mene pokazalo kao najvrjednije, je smjer u kojem je krenuo moj interes za razvoj. Kretanje u smjeru razvoja kontrolinga, a s mojim razvojem rasla je svijest i za poduzeće. Prvenstveno usmjerena na prepoznavanje važnosti planiranja, izvještavanja i upravljanja.
Vrijednosti kontrolinga
U nastavku su vrijednosti kontrolinga koji daju odgovor zašto bi trebali, kao poduzeće koje se razvija trebali krenuti malim, ali hrabrim koracima u smjeru razvoja kontrolinga u poduzeću:
1. Razvojem kontrolinga potičete razvoj potencijala vaših zaposlenika
2. Potiče vas na podizanje svijesti o načinu upravljanja poduzećem
3. Pruža pomoć i potiče na gledanje "šire slike"
4. Pravovremeno ćete uočavati nove prilike
5. Povećat ćete vrijednosti poduzeća.
Sve gore navedene razloge sam navela kao sažetak promišljanja o svim vrijednostima kontrolinga kojima se direktno povećava dodana vrijednost poduzeća. I zato u svojim tekstovima uglavnom naglašavam na različite načine kojima možete poboljšati sebe i poslovanje svoga poduzeća.
Jer, vrijednost poduzeća ne povećava samo imovina nego i iskorištavanje novih mogućnosti, kompetentni zaposlenici, uređeni procesi….
Važnost razvijanja novih vrijednosti
Samo ako kontinuirano pronalazite i razvijate nove vrijednosti u poduzeću osigurat ćete dugoročni uspjeh poduzeća, bez obzira na okruženje. Nemojte „stajati u mjestu“, jer promjene se dešavaju brže nego ikada prije.
Pomažemo poduzećima u implementaciji kontrolinga i osiguravanja dugoročnog uspjeha poduzeća.
Autor: Anka Cvitanović Jovanić