Primjer troškova i opreme u planu samozapošljavanja

8. siječnja 2024.

5 min čitanja
ACJ AIMS troškovi i oprema

Želite postati poduzetnik ostvarujući poticaj za samozapošljavanje, imate odličnu ideju samo niste sigurni kako napisati poslovni plan. U nastavku je detaljnije pojašnjenje izrade plana troškova i opreme, a u našoj Zoni znanja nalazi se obrazac za izradu poslovnog plana za samozapošljavanje koji možete preuzeti.

Na početku poslovnog plana potrebno je navesti ukratko povijest svoga školovanja i radnog staža, a nakon toga opće podatke o budućem poslovnom subjektu.

Odlučite se prije izrade poslovnog plana koju vrstu poduzeća ili obrta želite otvoriti kako ne bi trebalo mijenjati planirane troškove.

Odluka o osnovnoj djelatnosti obrta je također važna, jer prijava na natječaju za samozapošljavanje ima različite iznose sufinanciranja za različite djelatnosti. To se možda i ne odražava kao neka velika razlika u ovom natječaju, ali za apliciranje za EU projekte, kredite banaka ili sufinanciranje nekog ulagača može biti vrlo važno.

Detaljnije o tome ću pisati u nekom drugom blogu. U ovom ću se osvrnuti na troškove koji su sastavni dio poslovnog plana.

PROCJENA TROŠKOVA

U nastavku su najčešći troškovi i njihovi okvirni iznosi koje je potrebno predvidjeti u poslovnog planu.

Troškovi poslovanja

ACJ AIMS troškovi poslovanja

Trošak osnivanja

Trošak osnivanja i registracije d.o.o.-a iznosi oko 150 eura jednokratno, ako osnivate obrt možete planirati iznos troška od 90 eura.

Trošak članarina

Morate planirati trošak članarina i bankovnih troškova vođenja računa i to u mjesečnim iznosima od oko 20 eura.

Trošak voznog parka

Zanimanja koja se obavljaju na "terenu" i koja zahtjevaju odlazak kod klijenata moraju imati planirani trošak voznog parka. Ovisno o učestalosti vožnje i udaljenosti klijenata potrebno je predvidjeti planirani iznos. Najčešće je taj iznos oko 120 eura mjesečno.

Trošak sitnog inventara

U poslovnom planu predvidite trošak sitnog inventara koji se odnosi na zamjenu i nabavku novog sitnog inventara koji je potreban za obavljanje djelatnosti (škare, klješta, češljevi, ručnici, rukavice....).

Trošak knjigovodstvenog servisa

Trošak knjigovodstvenog servisa ako se radi o poduzetniku koji otvara d.o.o. ili j.d.o.o. je najčešće u iznosu od cca 150 eura mjesečno. Naravno, iznos zavisi i o broju računa, kompleksnosti vođenja knjiga (praćenje zaliha, izdavanje računa i sl.).

Trošak najma prostora

Često se u prijavi za samozapošljavanje zaboravi predvidjeti trošak najma prostora. Taj trošak je potrebno navesti i ako će se djelatnost obavljati u vlastitom domu. Zašto? Jer se mora sklopiti ugovor s vlasnikom prostora. Formalno to može biti i sklapanje ugovora s bračnim drugom, ako je vlasnik prostora ili drugim iznajmljivačem. U poslovnom planu potrebno je navesti okvirni iznos, a temeljen na tržišnoj cijeni najma i kvadraturi prostora koji se iznajmljuje.

Trošak amortizacije

Ako ste npr. stolar, vodoinstalater, IT programer koji ima opremu za obavljanje svoje djelatnosti kao što su veće "rezalice", bušilice, serveri potrebno je razmišljati o zamjeni te opreme novom. Kroz amortizaciju poduzetnik kontinuirano odvaja dio novca kako bi nakon isteka amortizacijskog roka imao akumuliranih sredstava kojima ću tu opremu zamijeniti.

Trošak marketinga

Trošak web stranice ili ulaganja u marketing mogu biti jednokratan trošak, kao i tiskanje brošura i sl. Okvirno za izradu web stranice možete predvidjeti iznos od 700 eura.

Neki poduzetnici definiraju svoju cijenu po modelu "ključ u ruke". To znači da kod definiranja cijena usluge imaju uključen i trošak materijala koji trebaju ugraditi. U tom slučaju u poslovnom planu u troškovima trebaju predvidjeti iznos koji će utrošiti na kupnju opreme za pružanje usluge.

Trošak zaposlenih

ACJ AIMS trošak zaposlenih

Osim gore navedenih troškova koje planirate imati od osnivanja poduzeća/obrta i naredne 2 godine, potrebno je navesti i troškove zaposlenih koje očekujete u naredne 2 godine.

Ako planirate registrirati trgovačko društvo, navedite očekivanu mjesečnu bruto plaću (neto plaća + doprinosi) i pomnožite s 12 mjeseci. Minimalna plaća koju je potrebno navesti za direktora trgovačkog društva je iznos od 888,67 eura mjesečno.

Ako planirate registrirati obrt ili samostalnu djelatnost, navedite iznos mjesečnih doprinosa i pomnožite s 12. Minimalna plaća koju je potrebno navesti za vlasnika obrta je iznos od 324,36 eura mjesečno.

Planirate li zapošljavanje drugih osoba u prvoj godini poslovanja, navedite u drugom stupcu očekivanu bruto plaću za tu osobu/osobe (neto plaća + doprinosi) i pomnožite s 12 mjeseci.

Procjenu troškova je potrebno navesti odvojeno za prvu i za drugu godinu poslovanja.

Ako niste sigurni hoćete li proširiti poslovanje tijekom 2 godine, možete navesti kako vam je isto teško procijeniti. 

U tom slučaju u poslovnom planu iskazujete samo troškove direktora poduzeća tj. vlasnika obrta u obadvije godine.

PLANIRANJE OPREME

Kod planiranja opreme važno je navesti opremu koju ćete koristiti pružajući usluge. Također je važno za opremu navesti u koju svrhu će se koristiti i cijene koje su temeljene na ponudi koju prilažete uz poslovni plan.

Npr oprema za stolara: U prvoj godini poslovanja plan mi je uložiti u osnovna sredstva potrebna za rad kao što su bušaći čekić, brusilica kutna, odvijač udarni, pila, dijamantna bušilica, radijalna preša i inverterski aparat za zavarivanje u ukupnom iznosu od 9.984,12 eura.

Ili pr. oprema za elektroinstalatera: U prvoj godini poslovanja plan mi je uložiti u osnovna sredstva potrebna za rad, za svako navedeno sredstvo ili opremu za rad dajem i kratko pojašnjenje.

Višenamjenske ljestve na izvlačenje zbog potrebe provođenja instalacija i na višim dijelovima prostorija, svestrani čekić za zidove koji će mi služiti za klesanje u betonu i opeci kako bi proveo elektroinstalaciju.

Nabavka glodalice i glodala za zidove će mi omogućiti da samostalno mogu pripremiti udubljenja u zidovima od pune glinene opeke i cementa te žbukanog i perforiranog betona kako bi postavio elektroinstalacije.

Nosilica za kabele će mi omogućiti pripremu dovoljne količine kabela koja je lako prenosiva i dostupna za potrebne radove.

Za rad u uredu, prvenstveno na pripremi ponuda, izradi nacrta i komunikaciji s klijentima potrebna mi je osnovna oprema za rad kao što su stolica, prijenosno računalo s osnovnim Office alatima i printer. Prijenosno računalo mi je potrebno kako bi u radu sa strankama mogao u njihovom prostorima prezentirati predložena izvediva rješenja za elektroinstalacije. Također će mi omogućiti fleksibilnost prilikom prezentiranja svog rada na prodajnim sastancima.

Zaključno

Vjerujem kako vam navedeni primjeri mogu pomoći, kao i upute koje su navedene u tekstu poticaj za samozapošljavanje. Ako želite vidjeti odgovore na najčešće postavljena pitanja, pročitajte više.

Poslovni plan je dokument kojim morate dokazati:

  • kako ćete biti u mogućnosti realizirati svoju ideju,
  • kako ste realno sagledali potrebe na tržištu,
  • imate potrebne kvalifikacije te
  • ćete odobrena sredstva namjenski potrošiti.
Planiranje uspješnog poslovanja i izrada poslovnog plana je u trenucima kada donosite jednu bitnu odluku u životu nešto što traži potpunu predanost.

Ako želite prepustiti stručnjacima izradu poslovnog plana kontaktirajte nas na mail [email protected].

Autor: Anka Cvitanović Jovanić

Prijavite se na newsletter

Prijavom prihvaćam da se moji podatci spremaju u bazu podataka i koriste u svrhu slanja newslettera ACJ AIMS d.o.o.

Newsletter