Izrada poslovnog plana, primjeri i BESPLATAN PREDLOŽAK!
25. rujna 2024.
6 min čitanja
Želite izraditi poslovni plan za vaše poduzeće ili proširiti znanje?
Pomoć vam može biti i konkretan besplatan obrazac poslovnog plana.
A, ako vam je potrebna pomoć ili nemate dovoljno vremena za izradu poslovnog plana, možemo vam i pomoći u izradi poslovnog plana, kontaktirajte nas.

Imate odličnu ideju samo niste sigurni kako napisati poslovni plan ili vas poslovni plan traže banke, dokazivanje održivosti poslovanja je ključna.
U 2024. g. smo osigurali više od 200.000 eura za samozapošljavanje našim klijentima. U ovoj godini nastavljamo pružati podršku budućim trgovačkim društvima (d.o.o.) s kojima ćemo sklopiti ugovor o računovodstvenim poslovima, kroz besplatnu izradu poslovnog plana i troškovnika za samozapošljavanje.
Kako bi lakše izradili poslovni plan, možete koristiti i konkretan primjer uz koji će vam omogućiti samostalnu izradu poslovnog plana. Ako pomislite: nije to za mene, koliko je samo odgovora potrebno navesti, ne znam…, nemojte se obeshrabriti. Teško je u jednom predlošku pojasniti i kako izraditi financijski dio plana, ali i time se bavimo u nekim od sljedećih objava.
Ako ste konzultant koji želi proširiti segment svojih usluga i treba vam stručno vođenje pri izradi poslovnog plana imamo i mentorski program PLANIRAM.
Izrada poslovnog plana
Mnoge male tvrtke u pravilu planiraju poslovanje u trenutku kada poticaj dođe izvan tvrtke. U tom trenutku pristupaju planiranju, jer moraju zadovoljiti tražene zahtjeve. Ako se bavite prodajom usluga možete preuzeti i Plan za poduzeće u uslužnim djelatnostima.
Osnovne dijelove koje bi trebao imati svaki poslovni plan su:
- Ukratko osnovni podaci o tvrtki
- Jasno definiran problem koji rješavate i na koji način
- Analizu tržišta, prilike i prijetnje na tržištu
- Prodajni i marketing plan tj. načine prodaje i komunikacije prema kupcima
- Operativno funkcioniranje tvrtke i
- Financijski dio
Svaki poslovni plan treba biti dovoljno jasan kako bi se iz njegovog sažetka mogao donijeti zaključak kako planirate riješiti konkretan problem na tržištu.
Rješenje problema može biti npr. izrada web stranice, dostava paketa, pružanja usluge proizvodnje namještaja….
Poslovni plan se mora temeljiti na prepoznavanju ciljnog tržišta i na koji način će tvrtki osigurati konkurentsku prednost.
Prilikom izrade poslovnog plana obavezno vodite računa o podacima koji moraju biti točni i temeljeni na realnim pretpostavkama.

Poslovni plan – primjeri
Možete preuzeti i kratki vodič kao podsjetnik u kojem je ukratko opisano na što morate obratiti pažnju kako bi osigurali razumijevanje vaše poslovne ideje ili razvoja poslovanja.
Poslovni plan ima osnovnu strukturu tj. preporučeni sadržaj:

Sadržaj poslovnog plana poduzeća ili obrta uglavnom ima istu strukturu. Najčešće se ne razlikuje s obzirom na njegovu svrhu, djelatnost u kojem tvrtka posluje, veličinu ili starost.
Ako ste poduzeće koje želi planirati poslovanje možete istu strukturu poslovnog plana koristiti iz godine u godinu i planirati svoje poslovanje. Pomoći će vam u praćenju dinamike razvoja vaše tvrtke i razvoja tržišta.
Opseg informacija u pojedinim poglavljima može biti veći ili manji, ali struktura je manje više uvijek ista.
Bez jasnog definiranja koje probleme rješavate na tržištu i kome, teško možete izraditi održivi poslovni plan. Ključ održivosti poslovnog plana je upravo u tome.
Znači, nakon što znate koje probleme rješavate, na koji način i kome možete krenuti u popunjavanje podataka u predlošku poslovnog plana.
1. Osnovni pregled podataka o tvrtki
- Sažetak tvrtke: Osnovna djelatnost (NKD i naziv)
- Povijest tvrtke: Osnovne informacije o osnivanju tvrtke i njenim vlasnicima.
- Tržišta i usluge: Osnovne informacije o tržištu i koje proizvode/usluge nudite na tržištu.
- Operativna struktura i financijski podaci: Najvažnije informacije o strukturi zaposlenika, načinu upravljanja i osnovnim financijskim podacima (planirani prihod, dobit prije poreza, ukupna imovina...).
2. Opis poslovanja
U ovom poglavlju trebate odgovoriti na pitanje: koje probleme pokušavate riješiti?
Sažeto opišite na primjeru koji problem rješavate i kakva je potreba na tržištu za rješavanjem tog problema.
Nakon opisa prilike na tržištu, detaljno opišite uslugu te rješenje koje nudite, kako rješavate taj problem te koje će koristi kupci imati od usluge/proizvoda.
Poglavlje također detaljnije opisuje način pružanja usluga i strukturu cijena (npr. fiksna cijena u odnosu na satnicu). Opišite kako se tvrtka planira razlikovati od svojih konkurenata. Što je ciljano tržište i kako kupac može kapitalizirati vašu jedinstvenu ponudu?

3. Analiza tržišta
Najvažnije je u ovom poglavlju definirati ciljno tržište i koju prednost imate u odnosu na konkurenciju. Primjer analize tržišta za arhitektonski ured možete besplatno preuzeti. Izradite SWOT analizu kako bi analizirali svoje prednosti i slabosti te mogućnosti i prijetnje koje imate na tržištu. SWOT analiza je alat koji vrlo jednostavno možete izraditi ne samo za potrebe izrade prvog plana poslovanja, nego je primjenjiva i za analizu proizvoda/usluge, zaposlenika….
U nastavku su navedena ključna pitanja na koja trebate odgovoriti. U predlošku za izradu plana se nalaze pitanja i primjeri odgovora za svaku kategoriju kako bi vas usmjerili u izradi SWOT analize za vašu tvrtku.

4. Prodajni i marketing plan
Opišite ključne poruke i kanale koji se koriste za stvaranje potencijalnih klijenata i promicanje poslovanja. Ovo poglavlje također treba opisati svaku prodajnu strategiju.
- Ključne poruke i marketing aktivnosti: Navedite koje ključne poruke šaljete vašim kupcima i kako ih komunicirate prema njima (newsletteri, telefonska prodaja, putem konferencija, usmena preporuka, blogovi, sajmovi, brošure…..)
- Prodajna strategija: Uslužne tvrtke najviše se oslanjaju na usmenu predaju tj. preporuke. Navedite kako razvojem kvalitetne usluge sprječavaju širenje „lošeg glasa“. Ako vam je prodajna strategija direktni kontakt predviđate li prodaju edukacije potrebne za razvoj i usavršavanje u prodajnim vještinama ako nemate iskustva u prodaji…
5. Operativni plan poslovanja
Operativni plan opisuje kako poslovanje tvrtke funkcionira. Ovisno o vrsti poslovanja, važni elementi ovog plana trebali bi uključivati kako ćete plasirati usluge na tržište i koje ćete komercijalne uvjete nuditi kupcima. To je logistika, tehnologija…
- Plaćanje: Navedite standardne uvjete koje ćete navoditi u ponudi, način definiranja cijene, važne podatke koji utječu na promjene komercijalnih uvjeta.
- Tehnologija: npr. programski jezici u kojima radite, sigurnosne procedure i zaštita podataka, alati/paketi usluga potrebni za rad.
- Ključni kupci: Navedite tko će vam biti ključni kupci (ili grupa kupaca), u pravilu bi trebali biti svi oni koji vam „nose“ više od 10-15% vaših prihoda.
- Zaposlenici i organizacija: Osnovni podaci o planiranoj kvalifikacijskoj i starosnoj strukturi zaposlenika te upravljačkoj strukturi tvrtke. Također je potrebno navesti osnovnu podjelu poslova strukturiranu formalno ili neformalno ako planirate brzo širenje poslovanja.
- Narudžbe: Osnovni podaci o vrstama ugovora s klijentima (pogotovo ako planirate dugoročnu suradnju), načinu komunikacije.
- Imovina: Navedite osnovnu strukturu vaše imovine i opreme, a ako ćete biti u prostoru u najmu navedite ročnost ugovora te buduće planove za investiranje u imovinu.
6. Financijski plan poslovanja
Ovom dijelu izrade plana vrlo često budući poduzetnici ne obrate dovoljno pažnje, jer nemaju dovoljno iskustva.

Ako se koristite predloženom strukturom i realno popišete sve očekivane prihode i troškove povećat ćete si šanse za uspjeh za održivost plana (prilikom traženja dodatnih izvora financiranja, traženja partnera….).
Možda i niste sigurni u gotovo svaki prihod ili trošak koji planirate ostvariti. Važno je u plan uključiti relevantne podatke, kao što je npr. iznos minimalne plaće. Bitno je što realnije staviti na papir sve očekivane troškove, ne zaboravljajući jednokratne troškove koje imate prilikom otvaranja tvrtke (troškovi osnivanja, najma, računovodstvenih usluga, oglašavanja…...).
U tablici su navedeni očekivani troškovi (koji su najučestaliji u tvrtkama), a vi dopunite sa svim ostalim troškovima.
Preuzmite besplatan predložak poslovnog plana
Vodič će vam pomoći u strukturiranju plana i pruža vam osnovne informacije. Predloške za izradu poslovnog plana poduzeća u wordu i xls-u možete lako prilagoditi ovisno o potrebi.
1. Predložak za planirane prihode i troškove te analitiku troškova (xls dokument)
2. Predložak za Poslovni plan (word dokument).

Planirajte prve korake u poduzetništvu temeljene na kvalitetnim temeljima održivog plana. A ako tek želite postati poduzetnik pročitajte više.
Želite li pomoć pri samostalnoj izradi poslovnog plana ili u nedostatku vremena trebate uslugu izrade poslovnog plana, javite nam se na mail [email protected]
Ako se bavite prodajom usluga možete preuzeti i Poslovni plan za poduzeće u uslužnim djelatnostima.
Za konzultante koji žele proširiti segment usluga imamo posebno kreiran mentorski program PLANIRAM.
Autor: Anka Cvitanović Jovanić